Prohlášení o přístupnosti

Podle zákona o požadavcích na přístupnost
některých výrobků a služeb

Informace o přístupnosti služeb Stavební spořitelny České spořitelny, a.s.

(podle zákona o požadavcích na přístupnostněkterých výrobků a služeb)

Úvodní informace

Tyto informace o přístupnosti našich služeb jsme zpracovali na základě § 14 odst. 1 zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
 
Naší prioritou je zajištění rovného přístupu k našim službám širokému okruhu klientů, včetně klientů se zdravotním postižením či jiným funkčním omezením. Proto průběžně upravujeme a rozvíjíme naše digitální i jiné služby tak, aby odpovídaly platným právním požadavkům, evropským i českým technickým normám a zásadám dobré praxe v oblasti přístupnosti. Naše služby jsou dostupné na pobočkách České spořitelny, u externích partnerů Stavební spořitelny České spořitelny, telefonicky na lince 277 207 207, online prostřednictvím internetového bankovnictví George nebo přes www.burinka.cz. Všechny služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého.
 
Tento dokument popisuje, jakým způsobem naplňujeme požadavky na přístupnost u námi poskytovaných služeb, které spadají do působnosti zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb. Všeobecný popis našich služeb a další informace najdete na našich webových stránkách.

Informace o plnění požadavků na přístupnost

Služby poskytujeme v souladu se zákonem o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb za dodržení základních principů přístupnosti, tj. vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita.
Digitální rozhraní našich služeb vč. metod identifikace, elektronických podpisů, bezpečnosti a platebních služeb bylo navrženo v souladu s:

  1. standardem WCAG 2.1 – úroveň AA;
  2. harmonizovanou normou EN 301 549 v aktuálním znění.

Některé části našich služeb nemusí být plně v souladu s požadavky na přístupnost dle výše uvedených technických norem. V případech, kdy nelze zajistit přístupnost dané části služby v souladu s požadavky těchto norem, je přístupnost zajištěna alternativním způsobem, který umožňuje rovnocenný přístup ke službě.
Zde je přehled těchto částí služeb a popis, jakým alternativním způsobem je zajištěno splnění požadavků na přístupnost:

  1. Na pobočkách České spořitelny (dále jen ČS) jsou k dispozici zaměstnanci ČS, kteří jsou připraveni vysvětlit poskytované služby nebo osobně asistovat při jejich využívání.
  2. Přehled poboček ČS s uvedením dostupnosti a poskytovaných služeb pro osoby se zdravotním omezením je uvedený na internetových stránkách www.csas.cz, kde je také uvedené, zda:
    - má pobočka bezbariérový přístup,
    - pobočka umožňuje online tlumočení do znakové řeči nebo přepis hovoru,
    - je k dispozici hlasová navigace pro nevidomé a slabozraké.
  3. Při kontaktování naší infolinky 277 207 207 můžeme poskytnout také on-line přepis hovoru.

Dobrovolná přístupnost dalších částí našich služeb

Přestože některé části našich webových stránek a mobilních aplikací neseznamují s našimi službami přímo nebo nejsou výslovně zahrnuty do rozsahu zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb, věnujeme jejich přístupnosti zvýšenou pozornost. Naším cílem je, aby i tyto doplňkové funkce a obsah byly dostupné co nejširšímu okruhu klientů, včetně osob se zdravotním nebo jiným funkčním omezením.
Mezi takové části rozhraní patří například:

  • vzdělávací nebo informační sekce (např. články o úsporných rekonstrukcích atp.).

Tyto komponenty postupně upravujeme tak, aby byly v co největší míře v souladu s principy přístupnosti. Usilujeme o sjednocený přístup napříč celou digitální platformou bez ohledu na to, zda se jedná o zákonnou povinnost.

Služby podpory

Naše služby podpory poskytují informace o přístupnosti našich služeb a jejich kompatibilitě s podpůrnými technologiemi. Následující služby podpory jsou přístupné i pro osoby se zdravotním postižením:
Infolinka: 277 207 207
E-mail: burinka@burinka.cz
Kontaktní formulář: https://www.burinka.cz/kontakty/

Závěrečné informace

1. Zvuková forma
V souladu s § 14 zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb poskytneme tento dokument také ve zvukové formě, a to na Vaši žádost. V případě zájmu o zvukovou verzi tohoto dokumentu nás prosím kontaktujte prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Zvuková forma bude poskytnuta v přiměřené lhůtě a způsobem odpovídajícím potřebám žadatele.

2. Naše kontakty
V případě potřeby nás kontaktovat, využijte jeden z následujících způsobů:
Informační linka banky: +420 277 207 207
E-mail: burinka@burinka.cz
Internetové stránky: www.burinka.cz

3. Aktualizace a účinnost
Tento dokument aktualizujeme v závislosti na rozvoji našich služeb.
Tyto Informace o přístupnosti služeb Stavební spořitelny České spořitelny, a.s. jsou účinné od 28. 6. 2025.

Všeobecný popis služeb Stavební spořitelny České spořitelny, a.s. a jejich fungování

(podle zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb)

Úvodní informace

Tento všeobecný popis našich služeb a jejich fungování jsme zpracovali na základě § 14 odst. 2 zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
 
Naší prioritou je zajištění rovného přístupu k našim službám širokému okruhu klientů, včetně klientů se zdravotním postižením či jiným funkčním omezením. Proto průběžně upravujeme a rozvíjíme naše digitální i jiné služby tak, aby odpovídaly platným právním požadavkům, evropským i českým technickým normám a zásadám dobré praxe v oblasti přístupnosti. Naše služby jsou dostupné na pobočkách České spořitelny, u externích partnerů Stavební spořitelny České spořitelny, telefonicky na lince 277 207 207, online prostřednictvím internetového bankovnictví George nebo přes www.burinka.cz. Všechny služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého.
 
Tento dokument je určen pro rychlou orientaci a pochopení základních principů našich služeb. Podrobné informace, včetně všech podmínek, najdete ve smlouvách, obchodních podmínkách a na našich webových stránkách.

Spotřebitelský úvěr na bydlení

Nabízíme spotřebitelské úvěry na bydlení ve smyslu zákona o spotřebitelském úvěru, a to konkrétně úvěry podle zákona č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření (dále jen ZSS). Všechny naše úvěry, které poskytujeme spotřebitelům, jsou tzv. účelové. To znamená, že slouží pouze k financování bytových potřeb dle ZSS na území České republiky (např. koupě nemovitosti, rekonstrukce, atd). Úvěry poskytujeme bez nutnosti zřídit zástavu nemovitosti.

Úvěr ze stavebního spoření je možné sjednat nejdříve 24 měsíců od uzavření smlouvy o stavebním spoření.

Úvěr od Buřinky je možné sjednat i bez dříve uzavřeného stavebního spoření. Stavební spoření vám zřídíme společně s poskytnutím úvěru. Úvěr od Buřinky nabízíme v několika modifikacích:

  • Úvěr od Buřinky na družstevní bydlení: zvýhodněný úvěr určený na pořízení družstevního bydlení. Pokud je nastaveno produktové zvýhodnění Úvěr od Buřinky družstevní bydlení, získává klient slevu na úrokové sazbě dle platného Sdělení stavební spořitelny.
  • Úvěr od Buřinky Easy refi: úvěr na refinancování úvěru na bydlení z jiných bank nebo nebankovních společností se zjednodušeným dokládáním účelu.
  • Úvěr od Buřinky pro budoucnost: lze sjednat pouze s hlavním účelem rekonstrukce, pokud klient minimálně 30 % z finančních prostředků vyplacených na účel Rekonstrukce použije k financování stavebních úprav vedoucích ke snížení energetické náročnosti domu/bytu. Pokud je nastaveno produktové zvýhodnění Úvěr od Buřinky pro budoucnost, získává klient slevu na úrokové sazbě dle platného Sdělení stavební spořitelny.
  • Úvěr od Buřinky – Oprav dům po babičce s Buřinkou: zvýhodněnýúvěr určený na renovace a revitalizace rodinného domu v rámci poskytnuté podpory Kofinancovaného programu Nová zelená úsporám, a to s cílem snížit konečnou spotřebu energie a docílit úspory primární energie z neobnovitelných zdrojů. Klient si může půjčit maximálně dvojnásobek podpory poskytnuté formou dotace.

Jak naše úvěry fungují – stručné vysvětlivky

  • Sjednání úvěru: Požádáte o úvěr na pobočkách České spořitelny, u externích partnerů Stavební spořitelny České spořitelny, telefonicky na lince 277 207 207 nebo online prostřednictvím internetového bankovnictví George. Pro posouzení žádosti potřebujeme ověřit Vaši totožnost, Vaše příjmy a výdaje.
  • Schválení a čerpání: Po schválení Vám peníze po splnění případných podmínek čerpání pošleme na Váš účet nebo na účet určený k úhradě daného závazku.
  • Splácení: Každý měsíc splácíte dohodnutou částku. V případech stanovených zákonem a úvěrovou smlouvou můžete splatit vše dříve bez sankcí.
  • Úroky a poplatky: Úroková sazba a případné poplatky jsou stanoveny ve smlouvě. Vždy je znáte předem.
  • Pojištění: Můžete si sjednat pojištění pro případ neschopnosti splácet v důsledku úmrtí, nemoci, ztráty zaměstnání nebo jiné nenadálé životní situace.
  • Předčasné splacení: Úvěr můžete kdykoliv splatit dříve, v případech stanovených zákonem a úvěrovou smlouvou bez poplatků či nákladů.
  • Změna či odklad splátek: V případě potřeby lze požádat o změnu výše či odklad splátek.
  • Účelovost: Všechny naše úvěry, které spotřebitelům poskytujeme, jsou účelově určené k financování bytových potřeb. Potřebujeme tedy od vás vždy doložit to, že poskytnuté finanční prostředky z úvěru jste použili v souladu s účelem úvěru.
  • Vklady na stavební spoření: V případě Úvěru od Buřinky v rámci měsíčních splátek zároveň spoříte na účet stavebního spoření, který jsme vám zřídili spolu s poskytnutím úvěru. Toto spoření probíhá až do doby než je úvěr překlopen z fáze překlenovacího úvěru do fáze úvěru ze stavebního spoření.
  • Státní podpora: V případě Úvěru od Buřinky Vám spolu s poskytnutím úvěru zřídíme stavební spoření. U tohoto stavebního spoření máte možnost požádat si o státní podporu ve smyslu ZSS.

Platební služby

Poskytujeme platební služby a provádíme činnosti související s poskytováním platebních služeb v souvislosti s činností stavební spořitelny.

  • Vklady na stavební spoření můžete provádět převodem z účtu nebo hotově v pobočkách České spořitelny, a.s. (dále jen ČS).
  • Námi poskytované úvěry jsou spláceny inkasem z účtu klienta v ČS nebo v jiné bance.
  • Výplata zůstatku účtu stavebního spoření po ukončení stavebního spoření, dodatečně vyplacené zálohy státní podpory nebo přeplatku úvěru je zpravidla provedena na účet, který jste nám dříve sdělil jako komunikační. Není-li to možné, odešleme prostředky k výplatě do pobočky ČS, o čemž vás budeme informovat. Můžete také zvolit výplatu poštovní poukázkou České pošty.
  • Čerpání úvěru je možné po splnění podmínek vyplývajících ze smlouvy o úvěru. Čerpání úvěru může být realizováno jednorázově či postupně prostřednictvím platebních příkazů, nebo u vybraných typů úvěrů jednorázově formou zálohy, kdy je platební příkaz obsažen přímo v úvěrové smlouvě. V platebním příkazu uvedete číslo Vašeho úvěru, ze kterého chcete čerpat, číslo účtu příjemce, požadovanou částku k čerpání a další údaje uvedené ve formuláři. Platební příkaz může být podán v papírové formě nebo elektronicky.

Služby elektronického obchodování

Nabízíme služby elektronického obchodování, které Vám umožňují pohodlně a bezpečně sjednávat a spravovat bankovní produkty a naše další služby na dálku – prostřednictvím internetových stránek nebo mobilních zařízení, elektronickými prostředky a na základě Vaší individuální žádosti.
1. Co jsou služby elektronického obchodování

  • Služby elektronického obchodování jsou všechny služby, které Vám umožní uzavírat smlouvy s námi na dálku, bez nutnosti návštěvy pobočky.
  • Typicky jde o sjednání stavebního spoření, úvěru podle ZSS, poskytnutí služeb dotačního poradenství nebo změnu nastavení produktů přes internetové bankovnictví/mobilní aplikaci George (dále jen „internetové bankovnictví George“), webové stránky nebo telefonicky a e-mailem.
  • Služby jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Podmínkou využití našich služeb elektronického obchodování prostřednictvím internetového bankovnictví George nebo prostřednictvím webové stránky www.burinka.cz je sjednání Bankovní IDentity.

2. Jak fungují služby elektronického obchodování
Internetové bankovnictví a aplikace ČS George

  • Přihlásíte se do internetového bankovnictví George pomocí bezpečných přihlašovacích údajů a ověření (Bankovní IDentita).
  • Vyberete službu, kterou chcete využít (například sjednání produktu, změna nastavení).
  • Vyplníte potřebné údaje a potvrdíte svůj požadavek elektronicky (například pomocí SMS kódu nebo potvrzení v aplikaci).
  • Po úspěšném dokončení Vám zašleme potvrzení a potřebné dokumenty elektronicky.

Webová stránka www.burinka.cz

Na webových stránkách www.burinka.cz v části „Stavební spoření“ můžete s využitím Bankovní IDentity uzavřít smlouvu o stavebním spoření.

Telefonický kontakt a e-mailová komunikace

  • Můžete nás kontaktovat na lince 277 207 207 nebo na e-mailu burinka@burinka.cz pro informace o našich produktech stavebního spoření a o úvěrových produktech.
  • Pro informace o službě dotačního poradenství zavolejte na linku 956 777 457, kde vás zaměstnanec dotačního týmu provede procesem žádosti o dotaci.

3. Hlavní výhody a bezpečnost služeb elektronického obchodování

  • Vše vyřídíte pohodlně odkudkoliv, bez nutnosti chodit na pobočku ČS.
  • Smlouvy a další dokumenty uzavíráte a spravujete elektronicky, přehledně a bezpečně.
  • Přístup k Vašim produktům je chráněn víceúrovňovým zabezpečením (heslo, SMS).
  • Vaše data a transakce jsou chráněny moderními technologiemi a pravidelně kontrolovány.

4. Příklady služeb elektronického obchodování

  • Uzavření smlouvy o stavebním spoření nebo o úvěru v internetovém bankovnictví George.
  • Sjednání služby dotačního poradenství po telefonu a e-mailem.
  • Změna nastavení produktů v internetovém bankovnictví George.

5. Vysvětlivky k fungování služeb elektronického obchodování

  • Internetové bankovnictví je souhrnné označení pro všechny služby, které využíváte přes internet nebo mobilní aplikaci.

Závěrečné informace

1. Zvuková forma
V souladu s § 14 zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb poskytneme tento dokument také ve zvukové formě, a to na Vaši žádost. V případě zájmu o zvukovou verzi tohoto dokumentu nás prosím kontaktujte prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Zvuková forma bude poskytnuta v přiměřené lhůtě a způsobem odpovídajícím potřebám žadatele.
 
2. Naše kontakty
V případě potřeby nás kontaktovat, využijte jeden z následujících způsobů:
Informační linka banky: +420 277 207 207
E-mail: burinka@burinka.cz
Internetové stránky: www.burinka.cz,
 
3. Aktualizace a účinnost
Tento dokument aktualizujeme v závislosti na rozvoji našich služeb.
Tento Všeobecný popis služeb Stavební spořitelny České spořitelny, a.s. a jejich fungování je účinný od 28. 6. 2025.